Read more: Tutorial...(Auto Readmore Di setiap Post) Under Creative Commons License: Attribution

~~PENAWAR HATI~~

“Ya Allah, ketika diri ini dilambung onak kesusahan dan kesempitan, kau lapangkan dan tabahkanlah hati ini menghadapinya. Janganlah Engkau jadikan diriku ini hambaMu yang berpaling dariMu ketika saat Kau menguji diri ini.Ya Allah, kau berikanlah kekuatan dan kurniakanlah kesabaran di jalanMu.”

Seeru ‘ala Barakatillah.

Pengikut

Selasa, 28 Disember 2010

SEMESTER BARU,AZAM BARU.


Pada 26/12..hari pendaftaran untuk semua pelajar senior KUIN..termasok aku yang akan memasuki semester 6 tahun 3..bagaikan tidak percaya..aku sudah mencapai ke tahun akhir..tinggal lagi setahun iaitu 2012 aku akan menamatkan Ijazah Sarjana Muda Syariah Dengan Kepujian..insyaALLAH..mudahan..akan ku berusaha sebaik mungkin..
Minggu ini..seperti biasa..pelajar-pelajar akan serabut dengan daftar madah..termasok aku..bagaikan apa ja..tah bila nAk maju pentadbiran ni..dengan tak dapat print madah…segalanya tertangguh akibat tak daftar lagi..sepatotnya sudah mula kuliah untuk semua pelajar minggu nie..tetapi,dengan pelajar tidak ramai menghadirkan diri lagi..hurm..dan pelbagai lagi yang lain-lain..tergendala..selalunya,minggu depan baru mula selesai semuanya..benarkah?tidak mengapa lah..

Makin naik semester,makin mencabar madah-madah yang akan aku pelajari..selepas ini,akan mula lah busy dengan tugasan kuliahjawatan-jawatan yang di sandang..tasmik(hafalan) al-quran untuk juzuk 6..dan pelbagai lagi..mudahan..akan dipermudahkan segalanya..
HIFZ AL-QURAN 3           (1JAM KREDIT)
AL-FIQH 3                    (3JAM KREDIT)
AL-FIQH AL-MUQARAN 3  (3JAM KREDIT)
QA’AH AL-BATH 1           (3JAM KREDIT)
PENGAJIAN ISLAM          (3JAM KREDIT)
‘ULUM AL-HADITH           (2JAM KREDIT)

KESELURUHAN: 15JAM KREDIT


Nie lah madah-madah yang akan aku pelajari semester ini..tidak silap aku,senior-senior cakap..semester ni banyak belajar bab munakahat(pernikahan)..dengar tentang ni,pasti ramai yang tidak sabar-sabar..bagi aku?tidak rasa apa-apa..dengan apa sudah terjadi pada diri aku…

~Astagfirullah..diri nAmpk beriman,tapi masyaALLAH…sanggup mempermainkan sumpah nama ALLAH.ape nak jadi dengan manusia zaman sekarang.insaf,taubat lah.aku 'jijik' pada mereka semacam ini.~


Layak kah jadi pemimpin??aku kasihan siapa yang di “DAKWAH” olehnya..penipu!munafik!pengkhianat!..baguslah..terimalah suatu hari nanti..perit dengan apa yang aku ketahui..sekarang mungkin tengah bahagia..tidak mengapa..kita tidak tahu hari-hari yang kedepan..tidak fikir dengan apa sudah buat pada aku..biar ah,DOSA tanggung masing-masing kan..huhu..


Yang pastinya…aku tidak mahu kehidupan aku menjadi seperti dulu..sekarang,aku mahukan kehidupan yang stabil..yang makin membaik..yang berjalan lancar dengan semua yang aku lakukan..aku pasti BOLEH!!!!! ALLAH kan ada…DIA segala-galanya bagi aku…lantak ah dengan orang-orang SEJAHAT mereka…yang BERLAGAK ilmu penuh di dada..lagak beriman,tidak berasa bersalah buat JAHAT,KIANAT pada orang..tetapi..ah! lucu sekali orang-orang semacam ini..PERGI AH KORANG DENGAN KEPALSUAN,MUNAFIK…dan…BLA..BLA…BLA…


~~YA ALLAH..permudahkan segala urusan ku mahupun DUNIA dan AKHIRAT..aku mahu keredhaan,keberkatan,perlindungan dariMU dari segala segi apa jua yang aku lakukan..diberi kefahaman ketika belajar..dikuatkan ingatan..diberi ketenangan hati,minda,perasaan ku..bersemangat menghadapi sisa-sisa hidup..tabah,cekal,kuat,sabar tiap ujian yang kau berikan padaku..di murahkan rezki..cerahkan masa depanku..dikuatkan iman..buangkan segala sifat mazmumah yang ada pada diriku..masukkan sifat-sifat mahmudah dalam hatiku..dijaga segala pancaindera ku dari segala kemungkaran,maksiat..dijaga hati ku hanya padamu YA ALLAH..~~
-SITI SOLEHAH BINTI ZAIMI AZLAN-


Read more: Tutorial...(Auto Read more Di setiap Post) Under Creative Commons License: Attribution

1 ulasan:

SITI SOLEHAH berkata...

~MUDAHAN..AKU TERLINDUNG DARI SIFAT-SIFAT KEJI..MUNAFIK..ASTAGIRULLAH..ALLAH..LINDUNGI HAMBA MU INI DARI TIPU DAYA MANUSIA DAN SYAITAN YANG DI LAKNAT..~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...